کتابخانه‌ی شیعه

پی دی اف کتب شیعه

کتابخانه‌ی شیعه

پی دی اف کتب شیعه

ارائه پی دی اف کتب فارسی و عربی شیعه

گامی در جهت پیشرفت کتاب‌خوانی و ترویج معارف اهل بیت و تشیع

لطفا در صورت خرابی لینک‌ها در قسمت نظرات گزارش بدهید

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۷ ارديبهشت ۰۲، ۰۹:۱۳ - محمدباقر بدرخانی
    مخلصیم



پی دی اف ترجمه و شرح فارسی کتاب شهاب الاخبار (اثر قاضی قضاعی) از یکی از علمای ناشناس شیعه در قرن هفتم

لینک دانلود

کتاب ارزشمند شهاب الاخبار، جمع‌آوری نزدیک به هزار سخن قصار از حضرت پیامبر خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله توسط قاضی قضاعی از علمای دوران درخشان حکومت فاطمیون مصر است. هر چند قاضی قضاعی سنی‌مذهب است، اما آثارش به مانند «شهاب الاخبار» و «دستور معالم الحکم» به علت رعایت بی‌طرفی و انطباق با مذهب شیعه (تا حدی که بعضی از محققین معتقدند احتمالا او در نوشتن آثارش از منابع شیعی استفاده کرده است)، بیش از اهل سنت مورد استقبال شیعیان و علمای شیعه قرار گرفته، تا جایی که علمایی مانند قطب الدین راوندی و فضل الله راوندی بر این کتاب شروح ارزشمندی نوشته‌اند و اهمیتی این کتاب به قدری بوده که به همراه کتاب دستور معالم الحکم، علامه مجلسی آن را به عنوان یکی از منابع بحار الانوار انتخاب کرده است. شرحی که در اختیار شما قرار گرفته، اثر عالمی امامی در قرن هفتم است که این کتاب را به فارسی ترجمه و شرح کرده است. متاسفانه به علت افتادگی در نسخه خطی، نام مولف مشخص نیست اما از محتوای کتاب مشخص است که شیعه ۱۲ امامی بوده است. این اثر ارزشمند، علاوه بر جنبه مذهبی، از نظر زبان و ادبیات فارسی نیز اهمیت قابل توجهی دارد.

نظرات (۱)

قاضی قضاعی از علمای اهل سنت مصر است

کتابهای فراوان دارد

من جمله

(دستور معالم الحکم و ماثور مکارم الشیم). در جمع خطب و کلام امیرالمومنین 

https://fa.wikishia.net/view/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1_%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85_%D8%A7%D9%84%D8%AD%DA%A9%D9%85_%D9%88_%D9%85%D8%A3%D8%AB%D9%88%D8%B1_%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85_%D8%A7%D9%84%D8%B4%DB%8C%D9%85_(%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8)

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی