کتابخانه‌ی شیعه

پی دی اف کتب شیعه

کتابخانه‌ی شیعه

پی دی اف کتب شیعه

ارائه پی دی اف کتب فارسی و عربی شیعه

گامی در جهت پیشرفت کتاب‌خوانی و ترویج معارف اهل بیت و تشیع

لطفا در صورت خرابی لینک‌ها در قسمت نظرات گزارش بدهید

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۷ ارديبهشت ۰۲، ۰۹:۱۳ - محمدباقر بدرخانی
    مخلصیم

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است



پی دی اف ترجمه فارسی کتاب شریف اثبات الوصیة لعلی بن ابی طالب علیهما السلام تالیف علی بن حسین مسعودی رضوان الله علیه در اثبات ولایت امیر المومنین علیه السلام و فضائل و مناقب چهارده معصوم علیهم السلام

لینک دانلود

مطابق بررسی‌ها، مولف این کتاب جدا از مولف کتاب مروج الذهب است و تنها شباهت اسمی با وی دارد (مانند مولفین تاریخ طبری و دلائل الامامة و المسترشد)، چرا که بدون شک و شبهه مولف اثبات الوصیة شیعه و دارای سطوح بالایی از معارف اهل بیت است، اما مولف مروج الذهب بدون شک سنی است و حتی غدیر را برخلاف مشهورات خود اهل سنت صحابه روایت کرده است! علت توثیق و شیعه نامیدن مسعودی توسط علمای شیعه نیز همین شباهت اسمی این دو نفر است.

  • خادم المهدی


پی دی اف کتاب شریف مصباح الشریعة منسوب به امام صادق علیه السلام به همراه ترجمه فارسی و دو شرح ارزشمند فارسی


لینک دانلود نسخه عربی کتاب


لینک دانلود ترجمه فارسی از عباس عزیزی


لینک دانلود ترجمه و شرح فارسی از مرحوم عبد الرزاق گیلانی


لینک دانلود ترجمه و شرح فارسی از مرحوم علامه مصطفوی


صد درس معرفتی، باطنی، اخلاقی، عبادی و اجتماعی از حضرت امام صادق علیه السلام، کتاب آموزنده و ارزشمندی که دید هر خواننده به زندگی را تغییر خواهد داد و جهانی تازه را به روی او باز خواهد کرد.


عموم علمای شیعه این کتاب را تایید و به خواندن آن توصیه کرده‌اند و بحث صرفا بر سر این است که آیا کتاب روایت از امام صادق علیه السلام یا تالیف آن حضرت (که احتمالا روایت یک راوی از آن حضرت است)؛ و تنها شیخ حر عاملی مخالف کتاب است که ایشان هم به داشتن مخالفت‌های خاص خود معروفند. سید بن طاووس تاکید کرده که هر مسافری باید این کتاب را همراه خود داشته باشد.


دوستانی که تاکنون این کتاب را نخوانده‌اند، ابتدا ترجمه را خوانده، سپس شروح را بخوانند.

  • خادم المهدی


پی دی اف کتاب «مناقب الامام امیر المومنین علی بن ابی طالب علیهما السلام» تالیف محمد بن سلیمان اسدی کوفی از علمای قرن سوم زیدیه به زبان عربی برای اهل تحقیق

لینک دانلود جلد اول

لینک دانلود جلد دوم

هر چند مولف زیدی‌مذهب است، اما کتاب او به جهت قدمت و کهن بودن در مناقب و فضائل حضرت شاه ولایت امیر المومنین علیه السلام اهمیت دارد. مولف در این کتاب بیش از ۱۰۰۰ حدیث پیرامون مناقب و فضائل حضرت امیر المومنین علیه السلام جمع‌آوری کرده است‌.

  • خادم المهدی